Meer Meer

Midden in Wommels staat de Jacobikerk. Al van ver kun je de kerk met zijn stevige toren zien staan. Een beeldbepalend element. Veel mensen hebben iets met de kerk als gebouw. Je kijkt er naar op als je voorbijkomt. De toren wijst omhoog. En eenmaal binnen kijken de eeuwen op je neer. Je baadt er in het licht, je komt er tot rust. Maar er is meer. We krijgen de kans te ontdekken dat we als gemeente van Christus een geestelijk huis vormen. De Heer zelf is het fundament. En wij mensen mogen ons laten inschakelen bij de bouw van Zijn huis. Dan ben je een levende steen. We zijn blij met ons prachtige kerkgebouw. Maar de kern van ons gemeente zijn is: de Heer is ons fundament en Hij roept je om een levende steen te zijn.

Klik op de foto om een gedeelte van de IKON uitzending "Het versleten kleed" over het kerkelijk leven in het Wommels van 1969 te bekijken (vanaf ongeveer de tweeëntwintigste minuut).