Welkom Welkom

Welkom op de website van de Protestantse Gemeente Wommels-Hidaard.

Info over Wommels en Hidaard

De twee dorpen liggen in de gemeente Súdwest - Fryslân en hebben allebei een kerk: in Wommels de Jacobikerk en in Hidaard de Thomaskerk. De leden van onze gemeente komen vooral uit deze beide dorpen, maar ook mensen uit Easterein en Kûbaard komen naar Wommels en Hidaard.
In Wommels wordt elke week een eredienst gehouden, in Hidaard twee keer in de maand.
De kerkdiensten zijn live te volgen via Kerkdienstgemist. U kunt ze ook op een later tijdstip terugkijken.

Sinds 7 mei 2023 is onze predikant ds. Marten Dijkstra.

Op deze site kunt u informatie vinden over onze kerkelijke gemeente, wie we zijn en wat we doen.

Missionair zijn

We willen een missionaire gemeente zijn. Het is een wezenlijke roeping van de kerk om het evangelie niet voor onszelf te houden, maar te delen met mensen die Christus nog niet kennen. Eigenlijk moeten we zeggen dat elke kerk, als het goed is, per definitie een missionaire gemeente is. Behalve de grote opdracht (missie) die Jezus zijn leerlingen heeft meegegeven in Mattheüs 28 (de verzen 16-20), roept ook de apostel Petrus ons op
‘om de grote daden van God te verkondigen’ (1 Petrus 2 : 9).

Meer Meer